Porttelefonin är aktiv dygnet runt, däremot går det endast ringa till boende via Namn mellan 07:00 – 21:00. Övrig tid måste man ringa direkt till telefonnummer som ligger inlagt i systemet.

VIKTIGT! Släpp aldrig in någon du inte vet vem det är.

Jag finns inte med i porttelefonin, hur gör jag?
Kontakta styrelsen här att du önskar vara med i porttelefonin.

Jag har bytt nummer, hur gör jag?
Kontakta styrelsen och uppge ditt nya nummer.


Att använda porttelefonin

Hur ringer man boende vid porten?

  • Tryck på översta knappen längst till vänster, som är uppmärkt som knapp 1 på bild.
  • Bläddra bland namnen genom att trycka på pil upp eller pil ner (pil upp = knapp 1 och pil ner = knapp 2)
  • Ring upp personen genom att trycka på knapp 3.
  • Invänta att personen svarar och släpper in dig.

Hur ringer man upp personer via nummer (innan 07:00, efter 21:00)?

  • Tryck på B (knapp längst ner till höger på knappsatsen).
  • Tryck in personens telefonnummer.
  • Porttelefonen ringer automatiskt upp personen.
  • Invänta att personen svarar och släpper in dig.

Hur öppnar jag porten om jag blir uppringd?

  • När samtalet från porttelefonen accepteras kommer en röst berätta att samtalet kommer från porten. Därefter kan personen vid porten identifiera sig.
  • För att låsa upp dörren används knapp 5 på din telefon.

    TIPS! Spara numret 0840015798 i din telefon och döp till Porten eller liknande så ser du enkelt att det är från porten det ringer.